lördag 12 maj 2007

smuts

Såhär i efterhand fattar jag att det som faktiskt fick mig att stå ut, gå vidare och kämpa var utsikten att kunna åka någonstans i slutet av sommaren. Kanske sluta lite tidigare på jobbet eller så. Nu känns det förstört varpå all energi bara runnit ut. Orkar inte ens plocka upp allt skräp som pryder mitt rum, än mindre dammsuga. Så jag sitter här i smutsen och lyssnar på The Damned (vem fan orkar lyssna på Brazil-temat idag?) och känner mig väldigt förbannad - i den kristna, ”oh thee who art damned to live in filth”-bemärkelsen, inte i arg-bemärkelsen. Magen är i uppror efter en natt av Lost, gräl, godis och snus utstöter både ljud och lukter som hör hemma i viktorianska kloaker.

Hur i helvete ska jag kunna sätta ihop en B-uppsats när jag inte ens orkar lägga kattens klösbräda där jag inte snubblar på den? Och samtidigt jobba och dessutom plugga inför en omtenta i litteraturteori - fylld av fakta som jag anser är meningslöst djävla dravel, komplicerade ordföljder som anser vara viktiga bara för att de är komplicerade?


---
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med tentamen. Säkert skulle allt gå bra!

Anonym sa...

Jag förstår dig! Nu håller jag på att plugga till meningslösa tentor! Vad tråkigt!

 

Copyright 2008 Anders Sjölander